Fotografia reklamowa - zdjęcia, które sprzedają
Myślę, że śmiało mogę napisać, że fotografia reklamowa, to sztuka ukazywania produktów w nietuzinkowy, unikatowy i atrakcyjny sposób. Na co dzień sama tworzę zdjęcia dla swoich klientów, które przykuwają wzrok i zapadają w pamięć odbiorców.
Planując zdjęcia zawsze dbam o kwestie związane z dokładnym research’em. Dobrze jest wiedzieć jak przedstawiane są produkty przez innych sprzedających. Warto przy fotografii reklamowej zadbać o ciekawą aranżację i doskonałe wykonanie. Zdjęcia powinny wzbudzać zainteresowanie produktem. Dobór naturalnego środowiska umożliwia ukazanie emocji.
Fotografia aranżowana pokazuje zalety produktów w miejscu, do którego są przeznaczone. Zdjęcia te, to idealna komunikacja z klientem, którą możesz wykorzystać na własnej stronie lub w mediach społecznościowych. Wykonując zdjęcia zawsze szukam ciekawych miejsc oraz pomysłów, tak by Twoje produkty sprzedały się jak najlepiej.

Czym jest fotografia reklamowa?
Wartość branży e-commerce w Polsce dynamicznie wzrasta. Coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż swoich produktów online na własnych stronach internetowych oraz dostępnych marketplace’ach. Jak więc zadbać o dobrą pozycję w Internecie? Odpowiednie teksty, nagłówki i słowa klucze, to tylko połowa sukcesu. Twój klient nie kupi produktu, jeśli nie będzie wiedział jak wygląda. Powinieneś więc zadbać o odpowiednią oprawę wizualną swoich ofert.
Mówiąc o fotografii reklamowej, mówimy także o fotografii produktowej oraz fotografii aranżacyjnej. Wszystkie te zdjęcia reklamują dany produkt w jak najlepszy sposób. Zdjęcia mają oddać charakter produktu, jego wykonanie i przeznaczenie. Fotografie mają zachęcić odbiorcę do zakupu. Zdjęcia, obrazy i filmy mają ogromny wpływ na odbiorcę. Dlatego tak ważna jest przestrzeń czy obecność ludzi na fotografiach.
Więcej o fotografii aranżowanej
Co potrzebujemy by fotografia aranżowana wyszła jak najlepiej? Na pewno powinniśmy zastanowić się jak dany produkt jest wykorzystywany. Inaczej będzie w przypadku środków czystości, przedmiotów codziennego użytku, ubrań czy towarów luksusowych. Każdy z przedmiotów ma inne zastosowanie, a więc potrzebuje innej przestrzeni i aranżacji. By jak najlepiej oddać charakter produktów, czasem trzeba zadbać o obecność innych przedmiotów. W przypadku produktów takich jak biżuteria, zegarki, kosmetyki czy odzież musimy również dobrać odpowiedniego modela czy modelki. Czasem obecność samych dłoni na zdjęciach wywołuje więcej emocji u odbiorcy co przyczynia się do większego zaufania wobec marki oraz zakupu danego produktu.
Więcej o fotografii produktowej
Aktualnie fotografia produktowa jest wymagana na wszystkich platformach sprzedażowych. To właśnie jej powstaje najwięcej. Zdjęcia wykonywane są w studio, przy odpowiednim oświetleniu na białym tle.
- Packshot – to nic innego jak proste zdjęcie, przedstawiające produkt, jednolite białe tło, efekt odbicia i refleksów oraz cieniowe oświetlenie
- Zdjęcie bezcieniowe – proste zdjęcie przedstawiające produkt w całości na białym tle, bez cieni, bez efektów świetlnych, takie zdjęcie pozwala na szybkie wycięcie tła
- kreatywne – zdjęcia przedstawiają produkt w tematycznym otoczeniu, to kompozycje sztuczne – podesty, elementy o tych samych kolorach
- katalogowe – najczęściej są to zdjęcia ubrań, nadają się do katalogów, broszur, czasopism
- fotografia 360 – takie zdjęcia pozwalają oglądać produkt z każdej strony
Więcej o fotografii kulinarnej
Fotografia kulinarna obecnie wykorzystywana jest w książkach i ebookach, na stronach internetowych, blogach i social mediach, wykorzystują je restauracje i bary do promowania swojego menu. Zdjęcia tego typu wymagają wielu godzin zaangażowania. Każdy detal jest tutaj istotny. To jest dopiero sztuka! Fotografia kulinarna ze względu na to jak jest wykorzystywana może być zaliczana także do fotografii aranżowanej, fotografii reklamowej oraz fotografii produktowej.
Jak wyglądają ceny fotografii reklamowej?
Niektórzy zastanawiają się dlaczego fotografia reklamowa jest taka droga i dlaczego każdy z produktów zwykle podlega indywidualnej wycenie. Chcesz przecież aby Twoje produkty prezentowały się jak najlepiej. I tak jak w przypadku indywidualnego podejścia do klienta, tak samo jest w przypadku produktów. Fotograf także ma indywidualne podejście do obiektu, który ma sfotografować. Aranżowane zdjęcia wymagają dużo zaangażowania ze strony fotografa – dobór miejsca, dopasowanie kolorów i elementów, ustawienie światła, czasem zaangażowanie modeli do sesji i współpraca ze stylistką oraz makijażystką.
Wytyczne wyceny
Co składa się na cenę Twoich fotografii?
Miejsce
Opłaty za studio, wynajem domu/mieszkania, konkretna lokalizacja-dojazd
Model
Zaangażowanie modeli do sesji, czasem nawet pomoc 2-3 osób/statystów
Wygląd
Współpraca ze stylistką i makijażystką
Rekwizyty
Zakup farb, naczyń, owoców i warzyw... Wszystko zależy od kompozycji i oczekiwań klienta
Ilość
Ilość potrzebnych kadrów
Retusz
Inaczej jest w przypadku towarów użytku codziennego i produktów luksusowych
Fotografia reklamowa cennik
Już wiesz co składa się na cenę Twoich fotografii. Zatem jeśli napiszę, że cena jednego zdjęcia zaczyna się zwykle od 20 zł, a może sięgnąć nawet 2000 zł, nie powinno Cię to już zdziwić. Widełki cenowe za packshot dobrej jakość to 20-50zł. Wyjątkiem są zdjęcia produktów luksusowych, takich jak biżuteria, fotografie mogą kosztować więcej. Zdjęcie reklamowe, to ceny między 50-2000zł. Jeśli mamy scenografię z rozmachem, wraz z udziałem znanych osób i doborem nietypowej lokalizacji, to musimy się liczyć z jeszcze większymi kosztami.
Jakie fotografie reklamowe wykonuję?
- Zdjęcia produktowe w aranżacjach oraz w ich naturalnym środowisku
- Zdjęcia packshot na białym tle do stron internetowych, marketplace'ów i katalogów
- Zdjęcia potraw, ciast, deserów, drinków i wiele innych
Fotografia reklamowa | Fotografia produktowa | Fotografia aranżowana
Czy Twój projekt będzie następny? Zobacz, niektóre projekty.
FAQ
Fotografia reklamowa | Fotografia produktowa | Fotografia aranżacyjna
Czy Twój projekt będzie następny? Przeczytaj jak wygląda współpraca ze mną.
Rozeznanie
Opisz produkty oraz swoje oczekiwania. Podaj ilość produktów i ilość zdjęć danego przedmiotu. Potrzebne nam będą również informacje dotyczące przeznaczenia: sklep internetowy, marketplace, druk itd.
Zdjęcia referencyjne
Podeślij mi kilka zdjęć referencyjnych. to dla mnie bardzo istotne, dzięki nim od razu będę wiedziała jakie są Twoje oczekiwania i jakiego efektu się spodziewasz. Wyślij zdjęcia z internetu, linki do konkretnych aukcji, print-screen. Zdjęcia, które wyślesz będą jedynie inspiracją. Sesja dla Ciebie będzie spersonalizowana.
Wycena
Przygotuję dla Ciebie wycenę sesji w oparciu o Twoje oczekiwania i mój cennik zdjęć.
Dostawa
Produkty do sfotografowania wyślij firmą kurierską. Dam znać gdy otrzymam paczkę i jej zawartość. Produkty oczywiście możesz dostarczyć również osobiście. Adres w zakładce KONTAKT.
Sesja i zdjęcia do wglądu
Po wykonaniu zdjęć reklamowych, zdjęć realizacyjnych przygotowuję dla siebie zdjęcia do wglądu, które udostępniam na DYSKU GOOGLE. Przesyłasz mi listę wybranych zdjęć.
Retusz
Wybrane fotografie poddam starannej edycji i retuszowi w uzgodnionym zakresie.
Faktura
Po akceptacji gotowych, zdjęć, wystawiam fakturę i oczekuję na zaksięgowanie płatności. Stałym klientom zdjęcia udostępniam przed rozliczeniem.
Przekazanie zdjęć
Przygotowane zdjęcia udostępniam do pobrania na dysku GOOGLE. Pliki w pełnej jakości umożliwiające wydruk i dalszą edycję.
Czas realizacji
Czas realizacji zależny jest od ilości przedmiotów. Małe zlecenia mogę zrealizować nawet w 48h. Średni czas realizacji wynosi jednak zwykle do 5 dni roboczych. Wszystko zależy od tego jak szybko wybierzesz zdjęcia.
Zwrot produktów
Produkty odsyłam firmą kurierską na koszt zamawiającego.
Rekomendacje
Zawsze udostępniam link do GOOGLE. Będzie mi miło jeżeli znajdziesz czas na napisanie kilku słów na temat naszej współpracy oraz wykonanych zdjęć.